Продавець Українські інноваційні технології розвиває свій бізнес на Prom.ua 11 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
146 відгуків
+380 (68) 384-63-39
+380 (50) 102-58-25
Українські інноваційні технології
Кошик

Відмінність автомобільних акумуляторів і акумуляторів для ДБЖ

Відмінність автомобільних акумуляторів і акумуляторів для ДБЖ

Чим автомобільний акумулятор відрізняється від акумулятора для ДБЖ?

Чому не бажано встановлювати автомобільну батарею для роботи з джерелом безперебійної роботи?

Оскільки автомобільна батарея значно дешевше спеціалізованого акумулятор для ДБЖ, то ці два питання є основними при купівлі джерела безперебійного живлення, що працює від зовнішніх акумуляторів.

Відповідь на питання вже міститься в назві акумуляторів: вони відрізняються за призначенням і умовам функціонування. Автомобільна батарея розташована в добре провітрюваному просторі — під капотом. Вона призначена для запуску двигуна за допомогою стартера і подачі електричного струму на свічки запалювання у бензинових двигунів. Цей процес триває недовго, після запуску двигуна внутрішнього згоряння харчування всіх систем походить від працюючого генератора. Незважаючи на те, що цикл невеликий, від акумулятора потрібно високе значення струму за невеликий період часу для запуску двигуна. В процесі роботи батарея втрачає велику ємність.

Акумуляторні батареї для ДБЖ розташовуються, як правило, мало провітрюваному приміщенні і джерела безперебійного живлення з такими батареями призначені для тривалої роботи (до декількох діб). Вибір комплекту батарей ДБЖ і визначається ємністю батарей і потужністю зарядного пристрою апарату. Батареї для ДБЖ рівномірно віддають енергію, але цей процес триває довго.

Перша істотна відмінність — тривалість циклу роботи і рівномірність виділення електричного струму досягається за рахунок товщини пластин (електродів) всередині акумулятора. У автомобільної батареї середня товщина електрода становить 1-1,2 мм, біля акумулятор для ДБЖ — 2-2,5 мм. Чим менше товщина електродів, тим швидше рухаються електрони. Якщо автомобільний акумулятор функціонує у тривалому циклі з ДБЖ, то його пластини швидко зруйнуються. Однак електроди більшої товщини у спеціалізованої батареї не зможуть віддати більше струму за певну одиницю часу, якщо їх встановити в автомобіль. У них набагато більший ресурс при тривалій експлуатації.

Друга важлива відмінність полягає в напрузі постійного струму в зарядного пристрою, в машині і джерела автономного електропостачання. Напруга ланцюга постійного струму автомобіля приблизно дорівнює 14-14,2 Вольт, в зарядного пристрою ДБЖ воно становить від 13,5 до 13,8 Вольт. Автомобільні та спеціалізовані акумулятори розраховані на різні значення напруги струму заряду. Приєднавши автомобільну батарею до системи резервного електроживлення, ви виявите, що вона постійно недозаряжена. Якщо акумулятор заряджений не повністю, то час автономної роботи буде менше, ніж при зарядженому акумуляторі. Повністю заряджена батарея має високий внутрішній опір, тому при роботі з ДБЖ споживає під час заряду невеликий струм. У розрядженого акумулятора низький внутрішній опір, в процесі заряду він споживає більший струм. Т. к. автомобільна батарея при роботі з ДБЖ буде постійно споживати струм і не перейде в режим повної зарядки, це призводить до кипіння електроліту, що негативно позначається на параметрах акумуляторної батареї.

Третя відмінність акумуляторів: в процесі заряду батарея виділяє водень. Коли вона встановлена під капотом машини, то простір навколо АКБ добре провітрюється, виділюваний водень швидко випаровується. Якщо такий акумулятор встановити в приміщенні, то водень може накопичуватися в замкнутому просторі. Суміш водню з повітрям утворює дуже небезпечну вибухонебезпечну суміш, яка може детонувати від будь-якої іскри, наприклад, при включенні або виключенні світла. Акумулятор для ДБЖ повністю герметизований, у процесі роботи він не виділяє водень в атмосферу, а рециркулює в просторі батареї.

У автомобільного акумулятора велике значення струму саморозряду. Як правило, батарея для машини має рідкий електроліт (розбавлена сірчана кислота), а в рідкому середовищі хімічні процеси протікають швидко, за рахунок чого термін служби АКБ менше, ніж в акумуляторі для ДБЖ. Не підключений акумулятор розряджається швидше спеціалізованого. Батареї для апаратів резервного електропостачання виготовлені за технологією AGM : між електродами розташовується губчастий матеріал, просоченим електролітом, а не рідкий електроліт. За рахунок цього струм саморозряду невеликий. Коли система резервного електроживлення переходить на функціонування від батарей, то навіть повністю заряджені автомобільні акумулятори пропрацюють за рахунок великого струму саморозряду менше, ніж спеціалізовані батареї такої ж ємності.

Важливий фактор — екологічність застосовуваного устаткування. У автомобільного акумулятора електроліт поступово википає, під кришкою батареї утворюється вільний простір, який заповнює вибухонебезпечний водень. Застосовувати такі акумулятори в житловому приміщенні не рекомендується, оскільки вони можуть виділяти водень в атмосферу.

Автомобільна акумуляторна батарея коштує дешевше аналогічної по ємності спеціалізованої акумуляторної батареї для ДБЖ, але економія відчутна тільки при покупці. Дуже швидко економія перетвориться у збитки. У середньому, автомобільний акумулятор на 100 Ач служить 2 роки (з ДБЖ). Акумулятор для ДБЖ, наприклад, за технологією AGM на 100 Ач служить 10 років. Отримуємо, що спеціалізовані батареї в довгостроковій перспективі вигідніше більш ніж в 2 рази.

При застосуванні автомобільного акумулятора разом з джерелом автономного електроживлення є ймовірність, що ДБЖ перестане працювати або зовсім не запуститься. Для надійної і тривалої роботи системи резервного електропостачання в якості ємності електричного струму краще купувати спеціалізовані акумулятори відомих виробників, виконані за технологією AGM.

Часто трапляється, що вийшла з ладу акумуляторну батарею в джерелі безперебійного живлення необхідно замінити батареєю з такими ж характеристиками, але може статися, що тип клем на старій батареї буде не однаковий з типом клем на новій.

Для того, щоб Ви могли визначити необхідний Вам тип клем акумуляторної батареї ми представили для Вас порівняльну таблицю прийнятих зараз для стандарту клем

Позначення клем зазвичай складаються з літер і цифр, ось деякі з них.

 

Тип клем Зображення
T1, F1 (під клему 187) T1, F1 (під клему 187)
T2, F2 (під клему 250) T2, F2 (під клему 250)
T3 Клема T3
T4 Клема T4
T5 Клема T5
T6 (під болт М6) Клема T6 (під болт М6)
T7 (під болт М6) Клема T7 (під болт М6)
T9 Клема T9
T10 Клема T10
T11 (під болт М8) Клема T11 (під болт М8)
T12, I1 (під болт М5) T12, I1 (під болт М5)
T13 (під болт М6) Клема T13 (під болт М6)
T14-1 (анод) T14-1 (позитивна)
T14-2 (катод) T14-2 (негативна)
B1 (під болт М5 з гайкою) B1 (під болт М5 з гайкою)
B2 (під болт М5 з гайкою) B2 (під болт М5 з гайкою)
B3, B3B (під болт М5 з гайкою) B3 (під болт М5 з гайкою) B3B (під болт М5 з гайкою)
B4 (під болт М6 з гайкою) B4 (під болт М6 з гайкою)
B5 (під болт М6 з гайкою) B5 (під болт М6 з гайкою)

 

Більш докладно можна прочитати тут    

 

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner